Інклюзивна освіта як альтернативна форма здобуття освіти дітьми з особливими освітніми проблемами

Інклюзія — вимога часу. Девіз інклюзії: «Рівні можливості для кожного».

Тому в нашому ліцеї враховуються індивідуаль­ні потреби дітей, які проживають на території його обслуговування, і пристосовується до них.

Навчання осіб з особливими освітніми потребами організовується відповідно вимог Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інших нормативно-правових документів та освітньої програми закладу.З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти, з урахуванням стану здоров‘я учнів та індивідуальних можливостей, у закладівелика увага приділяється формуванню інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору, організовано інклюзивне навчання в 1-А класі та навчання за індивідуальною формою осіб з ООП. Навчання здійснюється відповідно до діючого Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах та Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, наказів Міністерства освіти і науки України, з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку учнів.

У закладі здійснюється педагогічний патронаж.

Під час індивідуального навчання враховуються рекомендації висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, плануються корекційно-розвиткові заняття, затверджується персональний склад педагогічних працівників з відповідною фаховою освітою. Розклад навчальних занять учнів та індивідуальний навчальний план погоджується з батьками учнів. Учителі, які здійснювали педагогічний патронаж, для вивчення предметів, де кількість годиннавчального плану ущільнена у порівнянні з кількістю годин освітньої програми, розробляють індивідуальні навчальні програми. При плануванні занять учителів ураховують індивідуальні особливості розвитку учнів та надані рекомендаціїі нклюзивно-ресурсного центру.

Під час організації дистанційного навчання у закладі з учнями, які навчаються індивідуально, навчання здійснюється на платформі GoogleClassroom, синхронно. Відеозустрічі проводяться за допомогою можливостей GoogleMeet з усіх предметів індивідуального навчального плану, враховуючи можливості учнів та побажання батьків. Корекційно-розвиткові заняття з учнями та онлайн-консультації проводяться з учнями та їх батьками в режимі реального часу; надсилаються рекомендації щодо опанування тем, посилання на відео уроки (YouTube). Враховуючи індивідуальні особливості дітей, учителі створюють індивідуальні конспекти до уроків, схеми, таблиці та коментарі до матеріалу підручника. Для підтримки батьків у допомозі дітям вдома проводяться консультації в телефонному режимі.

Впроваджуючи в закладі інклюзивне навчання, ми керувалися наступнимипринципами:

  • кожна дитина має право на освіту;
  • кожна дитина має унікальні особливості, інтереси, здібності та навчальні потреби;
  • освітні програми мають брати до уваги широке різноманіття характеристик і потреб дітей;
  • діти з особливими освітніми потребами повинні мати доступ до навчання у звичайних освітніх установах;
  • школи, дитячі садки та інші заклади освіти зобов’язані створити умови навчання, що забезпечують потреби дитини;
  • звичайні заклади освіти є найбільш ефективним методом навчання з точки зору забезпечення потреб дитини, протидії дискримінації та розподілу державних коштів.
Кiлькiсть переглядiв: 255

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.